Aartsbisdom > Nieuws > Uitgave over vrouwelijke religieuze leven

Uitgave over vrouwelijke religieuze leven

Er is een nieuwe uitgave in de serie Kerkelijke Documentatie verschenen, een speciale editie met daarin drie teksten over het vrouwelijke religieuze leven. Deze editie is tot stand gekomen in samenwerking tussen de Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) en de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Kerkelijke Documentatie nr. 2 2019 is nu te bestellen.

Deze speciale uitgave is samengesteld door de overlegcommissie van de KNR en de Bisschoppenconferentie. In dit nummer komen drie teksten bij elkaar die elk een onderwerp behandelen, gerelateerd aan het vrouwelijke religieuze leven.

Zo is er de constitutie ‘Vultum Dei Quaerere’ (‘Het Gelaat van God zoeken’) van paus Franciscus, over het vrouwelijke contemplatieve leven. Deze tekst wordt aangevuld met ‘Cor Orans’, een instructie voor de toepassing van Vultum Dei Quaerere, door de Congregatie voor de Instituten van het Godgewijde Leven en Sociëteiten van Apostolisch Leven. Deze congregatie bracht ook de instructie ‘Ecclesiae Sponsae Imago’ uit, over de ordo virginum, de orde van Godgewijde maagden en ook deze tekst is opgenomen in deze uitgave.
Deze bijzondere editie in de serie Kerkelijke Documentatie die wordt uitgegeven door het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK), biedt zo een bijzondere lees- en leerervaring voor iedereen met belangstelling voor het religieuze leven. De uitgave kost € 15,- exclusief verzend- en behandelkosten.

Bestellen:
Bestellen kan via het bisdom Breda: 076 5223444, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur. Per e-mail: stuur een mail naar bestel@rkk.nl met in het bericht uw naam en volledige adresgegevens. Per post: via Bisdom Breda, Postbus 90189, 4800 RN Breda.
Elk jaar worden door het Vaticaan vele belangrijke teksten voor de Rooms-Katholieke Kerk uitgegeven. De meeste daarvan komen direct in onder meer een Engelse, Spaanse en Duitse vertaling beschikbaar. In Nederland wordt een groot aantal van deze teksten vertaald in het Nederlands en gepubliceerd op rkkerk.nl. Een deel daarvan wordt in druk uitgegeven in de serie Kerkelijke Documentatie, een aantal teksten uit 2019 is nu online beschikbaar, klik hier.