Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis zondag 26 juli vanuit Hengelo

TV-Mis zondag 26 juli vanuit Hengelo

De Eucharistieviering op tv komt zondag 26 juli vanuit de St. Lambertusbasiliek in Hengelo (Ov., parochie De Goede Herder). Celebrant is pastoor Marc Oortman. Met hem is ook het voorafgaande Geloofsgesprek, opgenomen bij landgoed Twickel in Delden. Het is de laatste TV-Mis voor Oortman, omdat hij is benoemd tot pastoor van de H. Gabriëlparochie.

In de programma-aankondiging van het Geloofsgesprek schrijft presentator Leo Fijen: “Jarenlang was Marc Oortman het gezicht van de televisieviering vanuit de Lambertusbasiliek in Hengelo. Hij vertrekt naar de Achterhoek en neemt dus afscheid. Met zijn fotocamera laat hij de mooiste plekjes van Twente zien en in de stilte van de schepping kijkt hij terug op deze mooie jaren als herder in Twente. Een kanjer van een pastoor, een topper in organiseren, een genieter van het goede leven, een bezieler van jongeren en nieuwe katholieken. Marc Oortman is het allemaal en zo veel meer, want hij is ook de advocaat onder de priesters, een late roeping die het beste in hem naar boven haalde en zijn hart liet spreken voor God. Deze bijzondere priester heeft jaren achtereen de Lambertusbasiliek en Twente een gezicht gegeven op de zondagochtend van de KRO.”

Geloofsgesprek, 9.45 uur op NPO 2
Eucharistieviering, 10.00 uur op NPO 2