Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis zondag 15 juli vanuit Baarn

TV-Mis zondag 15 juli vanuit Baarn

De rechtstreekse tv-uitzending van de Eucharistieviering komt op 15 juli (de 15de Zondag door het Jaar) vanuit de H. Nicolaaskerk te Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is pastoor Joachim Skiba. Voorafgaand aan de H. Mis wordt het Geloofsgesprek uitgezonden. Ditmaal praat Leo Fijen met de jonge priester Mauricio Meneses.

Meneses is parochievicaris in de parochie HH. Martha en Maria. Hij kwam drie jaar geleden uit Colombia naar Nederland en werd op 11 november 2017 priester gewijd. Tijdens het Geloofsgesprek komen vragen aan de orde als ‘Wat betekent het als Colombiaan om priester te zijn in Nederland?’ en ‘Wat betekent de Eucharistie voor jongeren?’. Ook spreken Fijen en Meneses over de deelname van een grote groep jongeren aan de bisdombedevaart naar Lourdes die het Aartsbisdom Utrecht dit voorjaar organiseerde, het delen van de Eucharistie en de blijheid van het leven.

Geloofsgesprek: 10.15 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
Eucharistieviering: 10.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2