Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis 4 februari vanuit Hengelo

TV-Mis 4 februari vanuit Hengelo

De rechtstreekse Eucharistieviering op tv komt zondag 4 februari, de 5de Zondag door het jaar (b), vanuit de Lambertusbasiliek te Hengelo. Celebrant is pastoor Marc Oortman. Met hem is ook het voorafgaande Geloofsgesprek, waarin hij stilstaat bij het 900-jarig bestaan van de Heilige Blasius in Delden.

Oortman is pastoor van de samenwerkende parochies HH. Jacobus en Johannes, De Goede Herder (waartoe Hengelo behoort) en H. Geest (waar Delden onder valt). Uit het Geloofsgesprek blijkt dat in al die 900 jaar de katholieke kerk in Delden een baken van geloof is voor de hele omgeving, zo schrijft omroep KRO-NCRV op zijn website. En pastoor Oortman stelt vast dat er in negen eeuwen niet zoveel is veranderd. Toen kwamen mensen uit alle dorpen om de Eucharistie te vieren in Delden en vandaag de dag gaat het ook steeds meer die kant op.

KRO-NCRV: “Een centrale kerk voor de verschillende dorpen in de omgeving. Oortman heeft er ook een vraag bij: hoeveel is het geloof ons nog waard? Vroeger hadden de mensen er kilometers lopen voor over, waarom nemen zo weinig mensen vandaag de dag de moeite om in de auto te stappen en ook naar de kerk te komen?”

Jan Horck spreekt in het Geloofsgesprek over de uitgave ‘900 jaar Heilige Blasius Delden’. Deze uitgave is te bestellen bij: contact@pastoraalteam.nl en kost € 12 (excl. verzenden).

Geloofsgesprek, 10.15 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
Eucharistieviering, 10.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2