Aartsbisdom > Nieuws > Theo Tomesen Ridder in de orde van Sint Sylvester

Theo Tomesen Ridder in de orde van Sint Sylvester

Theo Tomesen kreeg op 2 februari, het Feest van de Opdracht van de Heer in de Tempel, in de Paskerk in Doetinchem uit handen van kardinaal Eijk een pauselijke onderscheiding. De uitreiking vond plaats na de Eucharistieviering die het officiële startmoment van de nieuwe gefuseerde Parochie Maria Laetitia vormde.

Tomesen kreeg de hoge onderscheiding Ridder in de orde van Sint Sylvester voor zijn enorme staat van dienst in het kerkelijk en (katholiek) maatschappelijk vrijwilligerswerk. Zo vervulde hij bij de groeiende samenwerking van parochies in de regio Zuidwest Twente vanaf 2001 een voortrekkersrol. In de net opgerichte fusieparochie HH. Maria en Laurentius (Doetinchem en omstreken) werd hij bovendien penningmeester. In het fusieproces dat leidde tot de nieuwe parochie Maria Laetitia nam hij ook een voortrekkersrol op zich. Op diocesaan niveau is Theo Tomesen sinds 2008 Diocesaan Financieel Adviseur (DIFA). Eerder was hij onder meer een kleine tien jaar actief als bestuurder van het R.K. schoolbestuur te Goor.

Foto’s: Ton Harbers

Tomesen kl b