Aartsbisdom > Nieuws > Thema Kerken Kijken Utrecht ‘doopvonten’

Thema Kerken Kijken Utrecht ‘doopvonten’

Ook dit jaar opent Kerken Kijken Utrecht in de zomer de deuren van twaalf monumentale kerkgebouwen in de Utrechtse binnenstad, waaronder de rooms-katholieke St. Catharinakathedraal en de St. Augustinuskerk (zie foto). Het Museum Catharijneconvent neemt wederom deel aan deze editie. Het thema van Kerken Kijken Utrecht (t/m 13 september) is ‘doopvonten’.

Alle KKU-kerken beschikken over een doopvont, of een variatie daarop, met niet alleen religieuze maar ook cultuurhistorische betekenis. In de katholieke kerken staat de doopvont meestal in een doopkapel, in de protestantse kerken in een dooptuin of liturgisch centrum. Bezoekers kunnen al deze doopvonten bewonderen en de KKU-gidsen vertellen er desgewenst meer over.

Meer informatie over Kerken Kijken: klik hier

Voor de zomerbrochure van Kerken Kijken: klik hier