Aartsbisdom > Nieuws > Startbijeenkomsten conferentie ‘De missionaire parochie’

Startbijeenkomsten conferentie ‘De missionaire parochie’

Ter voorbereiding op de conferentie ‘De missionaire parochie – Als God renoveert’ in maart 2020 worden er twee landelijke startbijeenkomsten gehouden. Deze zijn bedoeld om belangstellenden te informeren en te enthousiasmeren. De bijeenkomsten vinden plaats op donderdagmiddag 26 september in Hoeven en op donderdagmiddag 3 oktober in Utrecht. De parochies in het Aartsbisdom Utrecht hebben eind juli een uitnodiging ontvangen voor de startmiddag in Utrecht.

De conferentie zelf vindt plaats op dinsdag 24 maart en woensdag 25 maart 2020 in Oudenbosch. Voor deze gelegenheid komt de Canadese priester James Mallon, auteur van het boek ‘Divine Renovation’ (‘Als God renoveert’) op uitnodiging van de Bredase bisschop Liesen naar Nederland. De uitnodiging wordt gedragen door vele landelijke partners.

“Het doel van de conferentie,” zo meldt de uitnodiging, “is om katholieken te mobiliseren om zich (opnieuw) met hoop en visie in te zetten voor een missionaire parochie met impact op haar directe omgeving. Het boek ‘Als God renoveert’ staat ook bij protestanten in Nederland en Vlaanderen in de belangstelling. Onze protestantse broeders en zusters zijn dan ook van harte welkom op de conferentie.” Bij de opzet van de conferentie zijn verschillende landelijke partners betrokken, zoals het Centrum voor Parochiespiritualiteit, Alpha Nederland, Katholiek Alpha Centrum en Xpand.

De Nederlandse vertaling van ‘Divine Renovation’: ‘Als God renoveert – De parochie van onderhoud naar bloei’, is verschenen bij uitgeverij Adveniat (328 blz., € 25,-).

De startbijeenkomst voor de noordelijke bisdommen op 3 oktober wordt van 14-17 uur gehouden in het Ariënsinstituut, Keistraat 9 te Utrecht. Inschrijven kan tot 21 september via info@missionaireparochie.nl. (De startbijeenkomst op 26 september is bedoeld voor de zuidelijke bisdommen en de Vlaamse bisdommen.)

Meer informatie: http://www.missionaireparochie.nl/