Aartsbisdom > Nieuws > Priesters Ariënskring bijeen in Achterhoek

Priesters Ariënskring bijeen in Achterhoek

De Achterhoek was dit jaar de plek van ontmoeting voor de priesters van de Ariënskring. Zij komen traditiegetrouw op de eerste maandag in september samen voor een dag van ontspanning en ontmoeting. Het programma speelde zich af op het grondgebied van de parochie Maria Laetitia. Bijna dertig priesters waren aanwezig. Ook kardinaal Eijk en de hulpbisschoppen Hoogenboom en Woorts namen deel.

Vicaris Pauw (pastoor Maria Laetita parochie) en pastoor Jansen (van de naastgelegen parochie H. Gabriël) hadden het programma voor deze ontmoeting van de Ariënskring samengesteld. Dat begon met een Eucharistieviering in de kerk OLV Tenhemelopneming te Doetinchem, met kardinaal Eijk als hoofdcelebrant. Ook een aantal parochianen was voor deze Mis met vele concelebranten naar de kerk gekomen.
Na de lunch maakte het gezelschap een vaartocht met fluisterboot de ‘Iesselganger’ door het Achterhoekse landschap. Deze boottocht langs de fraaie rivieroevers werd onderbroken voor een bezoek aan de tuin van Huis Wisch in Terborg. Kasteel Wisch (uit de 16de tot 18de eeuw) is met het omringende landgoed in familiebezit en daarom niet altijd opengesteld voor publiek. Terug in Doetinchem werden de Vespers gebeden in de kerk OLV Tenhemelopneming, waarna met een barbecue de dag werd afgesloten.