Aartsbisdom > Nieuws > Paus roept op te bidden voor vrede in ‘land van Jezus’

Paus roept op te bidden voor vrede in ‘land van Jezus’

Paus Franciscus heeft een oproep gedaan om komende zondag te bidden voor vrede in het ‘land van Jezus’. Hij ontvangt die dag in zijn woning in het Vaticaan de Israëlische president Shimon Peres en de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Ook de Oecumenische Patriarch van Constantinopel, zijne heiligheid Bartholomeus, zal aanwezig zijn.

Paus Franciscus wil dit gebed wereldwijd versterken door er in de parochies en door alle gelovigen voor mee te laten bidden. Hij herinnert daarbij aan de volgende tekst uit het Matteüsevangelie (hoofdstuk 18, vers 19): “Wanneer twee van u eensgezind op aarde iets vragen – het moge zijn wat het wil – zullen zij het verkrijgen van mijn Vader die in de hemel is.”

Namens de Nederlandse Bisschoppenconferentie is dit verzoek uitgegaan naar de bisdommen om van daaruit te worden doorgestuurd naar de parochies. Zij hebben daarbij de volgende voorbede meegekregen:

Laten wij bidden voor paus Franciscus die op deze Pinksterzondag in zijn huis in het Vaticaan samen met de Israëlische president Shimon Peres en de Palestijnse president Mahmoud Abbas bidt om vrede. Dat dit gemeenschappelijk gebed verhoord mag worden, indachtig de woorden van Jezus zelf: “Wanneer twee van u eensgezind op aarde iets vragen – het moge zijn wat het wil – zullen zij het verkrijgen van mijn Vader die in de hemel is.”

De parochies in het Aartsbisdom Utrecht hebben de voorbede per e-mail toegestuurd gekregen.

Tags: