Aartsbisdom > Nieuws > Pater M. van Leur O.S.A. overleden

Pater M. van Leur O.S.A. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving maandag 4 maart het bericht dat op 15 februari 2013 te Eindhoven in de Heer is overleden de zeereerwaarde pater Marinus van Leur (priester – augustijn). Hij werd geboren te Utrecht op 17 januari 1920. Zijn priesterwijding vond plaats op 14 juni 1946. Met ingang van 15 juli 1959 was hij werkzaam in het Aartsbisdom Utrecht.

Hij was eerst assistent en vervolgens vanaf 25 augustus 1961 tot 1994 kapelaan in de H. Augustinusparochie te Utrecht. Vanaf 1981 tot 1998 was hij tevens werkzaam als pastor in Huize St. Hiëronymus te Utrecht.

De Eucharistie ten uitvaart is gehouden op woensdag 20 februari 2013 in de Augustijnenkerk, Tramstraat te Eindhoven. Aansluitend heeft de begrafenis plaatsgevonden op het kloosterkerkhof.

In het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht op 5 maart heeft verstuurd, schrijft kardinaal Eijk: “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Klik hier voor de rouwannonce die namens de Augustijnen en de familie van pater Van Leur is verzonden.