Aartsbisdom > Nieuws > Pater G. Kolmschot S.C.J. overleden

Pater G. Kolmschot S.C.J. overleden

In Denekamp is op 15 maart de zeereerwaarde pater Gerhard Kolmschot S.C.J. (Priester van het H. Hart van Jezus ) overleden. Hij werd geboren op 12 december 1937. Zijn priesterwijding vond plaats op 5 juli 1967. Hij was sedert 25 februari 1996 werkzaam in de zielzorg van het Aartsbisdom Utrecht.

Eerst als pastoor van de H. Remigiusparochie te Weerselo en als moderator van de H. Plechelmusparochie te Deurningen binnen het samenwerkingsverband van de parochies Weerselo, Rossum, Deurningen en Saasveld en vervolgens vanaf 15 februari 1998 tevens als moderator van de H. Plechelmusparochie te Saasveld. Op 1 januari 2005 ging hij met emeritaat.

De avondwake vindt plaats op vrijdag 18 maart om 19.00 uur in de H. Plechelmuskerk, Hoflaan 14 te Saasveld. Er is daar ook gelegenheid om afscheid te nemen.
De H. Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op zaterdag 19 maart om 13.30 uur in voornoemde kerk. Aansluitend is de begrafenis op het parochiële kerkhof aldaar.

In het overlijdensbericht schrijft kardinaal Eijk: “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht van het Aartsbisdom Utrecht.