Aartsbisdom > Nieuws > Pastor Oostendorp (94) overleden

Pastor Oostendorp (94) overleden

In de ochtend van 23 maart is thuis overleden pastor H.T. Oostendorp. Hij werd 94 jaar. Prof. dr. Oostendorp was priester van het bisdom Groningen-Leeuwarden maar al jaren actief in de St. Martinusparochie te Utrecht.

Oostendorp was aanvankelijk hoogleraar Spaanse taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Nadat zijn vrouw in 1982 was overleden, koos hij voor het priesterschap. Op 8 februari 1986 werd Oostendorp in Groningen tot priester gewijd. Hij was onder meer pastoor in Roden/Zuid-Laren en werkte tien jaar als rector bij de Zusters van Liefde in Raalte.
In de St. Martinusparochie vierde Oostendorp de Eucharistie door de week en in het weekend afwisselend in de Aloysiuskerk, de H. Apostel Pauluskerk, de St. Rafaëlkerk en de H. Nicolaas-Monica-Jacobuskerk (Spaanstalig), en de Johannes-Bernarduskerk. “Een wijze man, die je kon boeien in zijn voorgaan en verkondiging. Daarnaast prettig in de omgang en hij deelde van harte zijn rijke levenservaringen met ons,” zo meldt de website van de parochie.

Klik hier voor het overlijdensbericht