Aartsbisdom > Nieuws > Palmzondag: Wereldjongerendag in Zutphen

Palmzondag: Wereldjongerendag in Zutphen

Met Palmzondag viert elk bisdom wereldwijd de Wereldjongerendag, ingesteld door de heilige paus Johannes Paulus II. Ook dit jaar (29 maart) vieren de jongeren uit het Aartsbisdom Utrecht deze dag. Het thema wordt jaarlijks door de paus bekend gemaakt, paus Franciscus heeft de editie van dit jaar het thema gegeven: ‘Gelukkig die zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien.’ Deze tekst is ontleend aan het Evangelie van Matteüs.

Tijdens deze Wereldjongerendag staan de deelnemers stil bij het thema. Tevens is deze dag een voorbereiding op de Wereldjongerendagen die in 2016 in Krakau plaatsvinden. De heilige paus Johannes Paulus II was voor zijn pausverkiezing aartsbisschop van Krakau. In het programma is er daarom aandacht voor zijn persoon. De dag begint om 11.15 uur met een Eucharistieviering met als hoofdcelebrant mgr. Hoogenboom, hulpbisschop van Utrecht. Aansluitend zijn er diverse activiteiten rondom het thema en de aankomende Wererldjongerendagen in Krakau:

• De gemeenschap Sant’ Egidio geeft een presentatie over haar werken met mensen aan de onderkant van de samenleving met het project ‘De Ongeziene gezien’
• Paus Johannes Paulus II heeft altijd veel aandacht besteed aan de relatie tussen katholieken en Joden. In zijn spoor is het mogelijk om een synagoge in Zutphen te bezoeken.
• Mgr. Hoogenboom geeft catechese aan de hand van de Youcat.

Verder is er informatie over het programma van de WJD in 2016 in Krakau en is er ruimte voor ontmoeting met andere jongeren. De dag wordt besloten met een aanbidding en avondeten.

Locatie: St. Janskerk, Nieuwstadskerksteeg 1 in Zutphen. Deelname aan deze dag kost € 5 (zelf lunch meenemen).

Aanmelden kan tot woensdag 25 maart door te mailen naar: jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl