Aartsbisdom > Nieuws > Open brief aan politiek over opvang vluchtelingen

Open brief aan politiek over opvang vluchtelingen

De Rooms-Katholieke Kerk viert op zondag 14 januari de Werelddag voor Migranten en Vluchtelingen. Op deze dag vraagt paus Franciscus om migranten en vluchtelingen op te nemen, te beschermen, te steunen en te laten integreren. Daarbij doet hij een beroep op de wereldleiders. Deze mondiale oproep is ook relevant voor de Nederlandse politiek. Daarom schreven diverse katholieke maatschappelijke organisaties een open brief aan Tweede Kamer en kabinet.

In deze brief doen deze kerkelijke en maatschappelijke organisaties een appel op de regering en het parlement. De organisaties roepen op haast te maken met een humaan migratie- en ontwikkelingsbeleid, waarbij de bescherming van de rechten en de menswaardigheid van elke persoon, in het bijzonder de meest kwetsbaren, centraal staan. De open brief is ondertekend door onder anderen bisschop De Korte van ‘s-Hertogenbosch (bisschopreferent Kerk en Samenleving).

Klik hier om de open brief te lezen.

Klik hier om de boodschap van paus Franciscus te lezen.