Aartsbisdom > Nieuws > Nieuw seizoen RKK Katholiek Nederland TV

Nieuw seizoen RKK Katholiek Nederland TV

Het succesvolle crossmediale programma Katholiek Nederland TV begint op woensdag 3 oktober aan het vierde seizoen. Een nieuw jaar met deels dezelfde rubrieken, maar ook met nieuwe series en onderwerpen. Presentator Roderick Vonhögen is priester van het Aartsbisdom Utrecht en werkzaam in de parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort.

In alle uitzendingen van Katholiek Nederland TV draait het om zaken die spelen in de Rooms-Katholieke Kerk, op regionaal en nationaal niveau èn in het Vaticaan. Maar bovenal wil het programma laten zien op welke wijze katholieken hun geloof beleven. Katholiek Nederland TV bericht op een eigen wijze over actieve katholieken in parochies in heel Nederland. Vanaf oktober is de serie De Supernon te zien, waarin het programma in beeld brengt hoe religieuzen nog altijd een belangrijke rol spelen in de moderne samenleving.
In Nederland zijn veel straat- en plaatsnamen met een katholieke oorsprong, bijvoorbeeld het Broerplein in Groningen of de Jezuïtenwaai bij Arnhem. Presentator Roderick Vonhögen duikt in de historie van deze plekken. Daarnaast natuurlijk ook de vaste rubriek: Kijk ‘t Vaticaan: wat gebeurde er de afgelopen week in de kleinste staat van de wereld?

RKK Katholiek Nederland, vanaf woensdag 3 oktober wekelijks om 17.05 uur bij het RKK op Nederland 2