Aartsbisdom > Nieuws > Mgr. Gudziak bezoekt bisschopshuis

Mgr. Gudziak bezoekt bisschopshuis

Op woensdag 28 mei jl. bracht mgr. Borys Gudziak, in het kader van een meerdaags pastoraal bezoek (van 28 mei – 1 juni) aan de Oekraïens-Katholieke geloofsgemeenschap in Nederland, onder meer een bezoek aan het bisschopshuis aan de Maliebaan te Utrecht. Daar had mgr. Gudziak, vanwege de afwezigheid van kardinaal Eijk, een hartelijke ontmoeting met de beide Utrechtse hulpbisschoppen, mgr. H.W. Woorts en mgr. Th.C.M. Hoogenboom.

Mgr. Gudziak is sinds januari 2013 Eparch (bisschop) van de Eparchie Sint Vladimir de Grote (met als zetel Parijs) van de Oekraïense Grieks-Katholieke Kerk in Frankrijk, België, Nederland, Luxemburg en Zwitserland. Ook vertegenwoordigt hij als hoofd van het departement voor externe betrekkingen, de Oekraïens-Katholieke Kerk als geheel. Tijdens deze zeer informatieve ontmoeting spraken de bisschoppen onder meer over de pastorale situatie van katholieke migranten in Nederland in het algemeen en die van de Oekraïens-Katholieke gelovigen in het bijzonder.