Aartsbisdom > Nieuws > Mariaweek in Utrechtse kathedraal

Mariaweek in Utrechtse kathedraal

Ter voorbereiding van het Feest van O.L.V. Vrouw van Lourdes (11 februari) organiseert de Salvatorparochie in de Utrechtse binnenstad van 7 t/m 11 februari een Mariaweek. Elke avond start om 19.00 uur in de kathedraal met het gezamenlijk bidden van het rozenhoedje, om 19.30 uur gevolgd door de H. Mis. Iedere avond zingt een ander koor uit één van de Utrechtse kerken en ook neemt elke avond een andere celebrant de verkondiging voor zijn rekening rond het thema ‘het Onze Vader bidden met Bernadette’.

Aan het eind van elke H. Mis in deze week is er een Mariahulde met kaarslicht. Aartsbisschop Eijk zal hoofdcelebrant zijn in de H.Mis op vrijdag 11 februari.

olv-lourdes‘Prachtige reis’
Deze Mariaweek is ook een eerste voorbereiding op de volgende Lourdesreis van het Aartsbisdom Utrecht in 2012 (28 april t/m 5 mei). Plebaan Van der Vegt: “In 2009 was de eerste bisdombedevaart naar Lourdes. Toen zijn er vanuit de stad Utrecht helaas niet zoveel parochianen mee geweest maar vanuit het hele Aartsbisdom gingen we met ruim 1000 pelgrims naar Lourdes. Een prachtige reis. Voor pelgrims die geen financiële middelen hebben, hebben wij vanuit de parochies verschillende mogelijkheden om hen mee te laten gaan. Lourdes is voor iedereen! Het zou mooi zijn als we in 2012 met een grote groep vanuit Utrecht, ieder met z’n eigen parochie, naar Lourdes kunnen. Het is een hele mooie manier om de band met de parochie te versterken.”