Aartsbisdom > Nieuws > Kerkbalans folferwedstrijd: tweede prijs parochie St. Franciscus van Assisië

Kerkbalans folferwedstrijd: tweede prijs parochie St. Franciscus van Assisië

De Marcuskerk (PKN) in Utrecht heeft de eerste prijs in de wacht gesleept in de zoektocht naar de beste lokale Kerkbalansfolder voor 2016. Op de tweede plaats is geëindigd ‘Kerkbalans 2016.nl Ontmoeten…’ van de parochie St. Franciscus van Assisië uit Haaksbergen. De derde plaats is voor de folder ‘Mijn kerk inspireert’ van de hervormde gemeente De Rank uit Staphorst.

De winnende Marcuskerk komt met een verrassende folder ‘Marc & Usker K.’ in stripvorm, waarbij in het verhaal de informatie over Kerkbalans is verwerkt. De jury onder leiding van Fons van Rooij, voorzitter Instituut Fondsenwerving, was unaniem in haar beoordeling: “Deze folder is origineel en aansprekend en inspirerend voor anderen om ook ‘out of the box’ te denken.” Gisteren ontving de winnaar een cheque ter waarde van € 2000, te besteden aan de realisatie van hun winnende ontwerp en communicatie activiteiten.

Parochie St. Franciscus van Assisië
Op de tweede plaats van de folderwedstrijd is geëindigd ‘Kerkbalans 2016.nl Ontmoeten…’ van de parochie St. Franciscus van Assisië uit Haaksbergen. Deze parochie ontvangt € 1000. “Onder de vlag van het centrale thema ‘ontmoeten’ wordt relevante informatie gegeven over het reilen en zeilen van de kerkgemeenschappen. De verzorgde vormgeving ondersteunt op ingetogen wijze de verschillende onderwerpen. Er wordt duidelijke informatie verschaft over de plannen en de financiën die ermee zijn gemoeid. Zeer compleet,” aldus de jury.
De jury zegt in haar rapport aangenaam getroffen te zijn door het grote aantal inzendingen: bijna honderd. De jury signaleert in haar rapport een stijging in het niveau van lokaal ontwikkelde folders. Ze prijst de grote toewijding die is besteed aan alle campagnes. “Een met zorg ontwikkelde campagne vergroot de betrokkenheid van de leden en de uiteindelijke inkomsten voor de lokale kerkgemeenschap,” zo staat in het rapport.

Klik hier voor de drie winnende folders.

Tags: