Aartsbisdom > Nieuws > Jubileum: 50 jaar Pauluskerk Raalte

Jubileum: 50 jaar Pauluskerk Raalte

De Pauluskerk in Raalte (parochie Heilig Kruis) bestaat 50 jaar. De jubileumviering vond plaats op 2 oktober in een volle, fraai versierde kerk. Hoofdcelebrant tijdens de plechtige Eucharistieviering was pastoor J. Verweij. Liefst 45 acolieten en misdienaars hadden zich rond de leden van het pastorale team verzameld: zij grepen dit jubileum aan voor een reünie (zie foto onder).

Aan het eind van de jubileumviering kreeg pastoor Verweij het jubileumboek ‘Pauluskerk 50 jaar: 1966-2016’ overhandigd door Truus Nieuwenhuis, één van de samenstellers ervan. Ook werd een aantal parochianen met langdurige of bijzondere verdiensten voor de parochie vereerd met de Paulus penning.
Na de Eucharistieviering was er een gezamenlijke lunch waarvoor zich ruim 400 mensen hadden aangemeld. Aansluitend verzorgden de diverse koren optredens tijdens het middagprogramma. Hoogtepunt van de middag was de voorstelling van ‘de Zandtovenaar’ Gert van der Vijver. Hij beeldde onder meer een stuk historie van de Pauluskerk uit. Verder trokken de exposities van iconen en de historie van de Pauluskerk veel aandacht.
De makers van het jubileumboek ‘Pauluskerk 50 jaar’ hebben gekozen voor een combinatie van verhalen en foto’s. En dus komen in het zeer rijk geïllustreerde werk vele mensen aan het woord: vanuit de verschillende koren, het college van collectanten en het pastoraat. Maar ook diverse gelovigen, de tuinman en enkele pastoors halen herinneringen op aan vijftig jaar Pauluskerk.

Acolieten reünie Pauluskerk 50 jaar Raalte kl
Reünie van acolieten en misdienaars Pauluskerk Raalte