Aartsbisdom > Nieuws > Jongste priester aartsbisdom verricht aftrap

Jongste priester aartsbisdom verricht aftrap

Priester Casper Pikkemaat viert aanstaande zondag in zijn thuisdorp Hoonhorst zijn Eerste Heilige Mis. Het dorp viert twee feesten die dag, de plaatselijke voetbalclub bestaat zestig jaar. Sportliefhebber Pikkemaat mag de aftrap verrichten van de wedstrijd die het team speelt tegen een selectie van oud-internationals.

Pastor Pikkemaat is met zijn 27 jaar sinds zaterdag 17 mei de jongste priester van Nederland, zo meldt de regionale krant trots. Nu keert hij even terug in het dorp waar zijn kerkelijke carrière begon: als misdienaar.

De jonge priester is een sportliefhebber, al heeft hij daar als pastor niet altijd tijd voor. “Ik ben een ontzettende sportliefliebber, zowel actief als passief op de bank voor de buis. Ik hou erg veel van voetbal, tennis en basketbal. Helaas schiet dat er vaak bij in. Eigenlijk zou ik wel weer eens wat willen oppakken om lekker fit te blijven. Misschien ga ik wel hardlopen.”
De eerste Mis vindt om 10.00u plaats in de Cyriacuskerk te Hoonhorst, oud-pastoor Herman Woorts concelebreert. De aftrap van de wedstrijd tussen Hoonhorst en het World Master Team is om 14.30 uur.