Aartsbisdom > Nieuws > Jong Katholiek organiseert inspiratiedag over tiener- en jongerenwerk

Jong Katholiek organiseert inspiratiedag over tiener- en jongerenwerk

Voor vrijwilligers, professionals, jongeren en ieder die actief is in het tiener- en jongerenwerk organiseert Jong Katholiek op 18 november een inspiratiedag. “Het wordt een dag om zelf inspiratie op te doen voor het vormgeven van het jongerenwerk binnen de eigen gemeenschap of parochie. Een dag om van elkaar te leren, elkaar te ontmoeten en nieuwe ideeën op te doen,” aldus de organisatie.

De deelnemers denken deze dag na over wat discipel, leerling van Jezus zijn, in onze tijd betekent. Jong Katholiek: “Hoe werkte dat eigenlijk tussen Jezus en zijn leerlingen? En na Pinksteren tussen de leerlingen van Jezus en hun eigen leerlingen?”

Michel Remery en Tim Schilling
Eén de sprekers is Fr. Michel Remery, werkzaam voor CCEE, de Raad van Europese Bisschoppenconferenties en bekend van ‘Twitteren met GOD’. Hij vertelt over best practices in Europa. Dr. Tim Schilling van het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) legt de focus op discipelschap anno nu en zal samen met andere sprekers een aantal concrete voorbeelden laten zien.

“Deze dag geeft nieuwe tools die het tiener- jongerenwerk in de eigen parochie duurzaam maken en de opbouw van de gemeenschap versterken,” zo verwacht Jong Katholiek.

Datum: Zaterdag 18 november
Tijd: Deur open vanaf 09.30 uur – Start: 10.00 uur – Einde: 15.00 uur
Locatie: Thomas a Kempis Leerhuis, Broerestraat 12 in Utrecht (naast de H. Gerardus Majella kerk)
Aanmelden (verplicht): info@jongkatholiek.nl (Vóór 10 november in verband met reserveren lunch)
Entreekosten: Vrijwillige bijdrage

Kijk voor meer informatie op Jong Katholiek.

Tags: