Aartsbisdom > Nieuws > Jaarverslag 2019 Aartsbisdom Utrecht verspreid

Jaarverslag 2019 Aartsbisdom Utrecht verspreid

De bisdomstaf van het Aartsbisdom Utrecht heeft het Jaarverslag 2019 gepubliceerd en onder de parochies verspreid. Net als voorgaande edities is de tekst thematisch ingedeeld in 14 hoofdstukken (met onder meer ‘personeel en pastorale organisatie’, ‘caritas en diaconie’, ‘liturgie en kerkelijk jaar’, ‘jeugd en jongeren / catechese’, ‘Roepingenraad’ en ‘het Ariëninstituut’. Het slothoofdstuk is een korte chronologie van de memorabele gebeurtenissen in het afgelopen jaar.

In het voorwoord memoreert vicaris-generaal mgr. Hoogenboom dat eind vorig jaar ook de start was van het ‘Jaar van de Eucharistie’ (1 december 2019 – 22 november 2020), naar aanleiding waarvan kardinaal Eijk op 23 juni 2019 (Hoogfeest van Sacramentsdag) een pastorale brief publiceerde. Mgr. Hoogenboom: “Het voor u liggende jaarverslag van het Aartsbisdom Utrecht over 2019 biedt u – zonder de pretentie volledig te zijn – een beeld van de wijze waarop zeer velen, levend vanuit de Eucharistie, in verschillende ambten, diensten en verantwoordelijkheden ook in het afgelopen jaar een bijdrage hebben geleverd aan de voortgang van het geloofsleven in het Aartsbisdom Utrecht.”

Klik hier om het Jaarverslag 2019 te lezen