Aartsbisdom > Nieuws > Hao Tran verruilt jongerenwerk voor pastoraat

Hao Tran verruilt jongerenwerk voor pastoraat

Jongerenwerker Hao Tran (38) verlaat in januari 2015 de curie van het Aartsbisdom Utrecht en gaat als pastoraal werker aan de slag in de parochies Sint Lucas (Leusden en omgeving) en Sint Maarten (Zeist en Utrechtse Heuvelrug). De pastorale teams van deze twee parochies gaan één pastoraal team vormen. Hao Tran wordt als jongerenwerker in januari opgevolgd door Amanda Praseres (29) en Samuel Luz (34).

Deze twee jonge Brazilianen van de Shalomgemeenschap wonen sinds 15 januari 2013 in Renkum (Zalige Titus Brandsma parochie). Shalom is een beweging met internationale ervaring op het gebied van sociaal-diaconaal werk, geloofsverkondiging, gezinspastoraat, jongerenwerk en retraites. Shalom is opgericht in 1982 en heeft wereldwijd 4.000 leden.
In het nog te verschijnen decembernummer van het bisdomblad Op Tocht staat een interview met beiden.

samuel-en-amanda-kl

Tags: