Aartsbisdom > Nieuws > Gepensioneerd pastoraal werker Van de Wiel overleden

Gepensioneerd pastoraal werker Van de Wiel overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat Cornelis Theophilus Andreas van de Wiel op 24 november jl. is overleden. Hij werd geboren te Ginneken op 16 april 1933. Na zijn priesterwijding op 28 september 1958 in het studiehuis ‘Loreto’ van de paters Maristen te Lievelde was hij werkzaam in het klooster St. Olav te Glanerbrug. Met ingang van 15 april 1973 werd hij benoemd tot parttime ziekenhuispastor van de Stichting Intramurale Geestelijke Verzorging te Enschede en per 1 september 1975 volgde zijn benoeming als vormingsdocent-pastor aan De Losserhof te Losser.

Nadat hem dispensatie van de celibaatsverplichting was verleend, werd de heer Van de Wiel als vormingsdocent-pastoraal werker aangesteld in De Losserhof te Losser. Met ingang van 1 januari 1994 werd hij aangesteld als parochiemedewerker in de parochie St. Jacobus de Meerdere te Enschede. In november 1997 werd hij eervol ontslagen als parochiemedewerker.

De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op donderdag 29 november om 19.00 uur in de parochiekerk H. Maria Geboorte, Gronausestraat 2, 7581 CG te Losser. De crematie vindt in besloten kring plaats op vrijdag 30 november.

Correspondentieadres: Andersonstraat 10, 7582 AZ Losser.