Aartsbisdom > Nieuws > Gepensioneerd pastoraal werker Henk Kolman overleden

Gepensioneerd pastoraal werker Henk Kolman overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving op 19 april het bericht van het overlijden van de heer Henk Kolman (79). Vanaf 1 juli 1973 was hij werkzaam in de zielzorg van het Aartsbisdom Utrecht; eerst als pastoraal werker in de parochie van Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming te Apeldoorn en vervolgens als catecheet aan de R.-K. Mavo te Apeldoorn en de beide ziekenhuizen.

Vanaf 1980 was hij werkzaam als pastoraal werker in de H. Johannes de Doperparochie te Wijk bij Duurstede. In 1981 werd hij benoemd tot pastoraal werker in het samenwerkingsverband Doetinchem-Wijnbergen en in 1993 volgde zijn benoeming tot pastoraal werker in het samenwerkingsverband Zuid-West Enschede. In december 1998 werd zijn benoeming in die zin gewijzigd, dat hij fulltime werd aangesteld in de Verrijzenis des Herenparochie te Enschede. Met ingang van 15 november 2003 ging hij met pensioen.

De viering is op zaterdag 21 april 2018 om 10.30 uur in de aula van crematorium Enschede, ingang Zuid, Usselerrietweg 40 te Usselo. Voorafgaand is er gelegenheid tot afscheid nemen. Na afloop is er een samenzijn in de koffiekamer van het crematorium.

Lees hier de rouwkaart van de familie.