Aartsbisdom > Nieuws > Gedragscode pastoraat nu ook beschikbaar in het Engels

Gedragscode pastoraat nu ook beschikbaar in het Engels

De Gedragscode Pastoraat voor de Rooms-Katholieke Kerk is nu ook in een Engelse vertaling beschikbaar. De code geldt sinds 2014, is sindsdien geëvalueerd en sinds 13 april 2018 uitgebreid en aangescherpt. Het doel van de Gedragscode Pastoraat is om de sociale veiligheid binnen de R.-K. Kerkprovincie in Nederland te bevorderen en te waarborgen.

De gedragscode is nu zowel in het Nederlands als in het Engels gratis te downloaden. De Nederlandse vertaling is daarnaast ook beschikbaar in een gedrukte versie. Deze is te bestellen voor € 2 per stuk, exclusief behandel- en portokosten.

Bestellen en/of downloaden
Om de Gedragscode Pastoraat (Nederlandse versie) in druk te bestellen, stuurt u een mail naar bestel@rkk.nl. Vermeld de titel, uw naam en adresgegevens en het aantal exemplaren dat u wilt bestellen. Met eventuele vragen over uw bestelling kunt u bellen met het bisdom Breda: 076 5223444, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur.

U kunt hier de Gedragscode Pastoraat in het Nederlands downloaden.

U kunt hier de Gedragscode Pastoraat in het Engels downloaden.

Let op: wie Kerkelijke Documentatie 2018 nr. 1 bestelt, met onder meer de exhortatie van paus Franciscus ‘Gaudete et exsultate’, ontvangt deze uitgave inclusief een exemplaar van de Gedragscode Pastoraat in de Nederlandse vertaling. Klik hier voor meer informatie.