Aartsbisdom > Nieuws > Gebedskring om Roepingen komt bijeen in Utrecht

Gebedskring om Roepingen komt bijeen in Utrecht

De ontmoetingsdag voor de leden van de Diocesane Gebedskring om Roepingen vindt dit jaar plaats op zaterdag 16 april in Utrecht. Leden zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen en andere leden van de gebedskring uit het Aartsbisdom Utrecht te ontmoeten. Deze dag vindt plaats daags voor Roepingenzondag, wanneer traditiegetrouw in de Kerk gebeden wordt om nieuwe roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het godgewijde leven.

Het programma van de ontmoetingsdag is als volgt:
10.30 uur: Pontificale Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36)
12.00 uur: Lunch in het Bonifaciushuis (voormalige pastorie)
13.00 uur: Korte wandeling door het historische centrum van Utrecht
13.30 uur: Middagprogramma op het Ariënsinstituut
– inleiding door rector Kuipers
– lezing door mgr. Woorts: ‘Passie en Verheerlijking in de christelijke kunst’
– getuigenis studenten
15.00 uur: Afsluiting met een hapje en een drankje

Momenteel zijn er zo’n 800 mensen lid van de Diocesane Gebedskring, die is opgericht door de Roepingenraad van het Aartsbisdom Utrecht. Dat zijn dikwijls gelovigen die het belangrijk vinden in hun persoonlijk gebed te bidden om roepingen. Maar er zijn ook leden die in bestaande gebedsgroepen bidden om roepingen. Er zijn onder meer gebedsgroepen actief in Hengelo (Ov), Lichtenvoorde, Enschede en Utrecht.

Tags: