Aartsbisdom > Nieuws > Gebedsgroep Lichtenvoorde viert jubileum

Gebedsgroep Lichtenvoorde viert jubileum

In het Aartsbisdom Utrecht zijn diverse Gebedsgroepen actief waarin gebeden wordt om roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het religieuze leven. De Gebedsgroep Lichtenvoorde (parochie St. Ludger) bestaat 35 jaar. Dat werd begin oktober in dankbaarheid gevierd met een ontmoetingsdag met Eucharistieviering en Danklof. Daarbij waren ook pastoor De Jong en diaken Den Hartog (hij wordt 11 november priester gewijd) aanwezig.

Rector Patrick Kuipers van de Utrechtse priesteropleiding het Ariënsinstituut over deze jubilerende gebedsgroep: “De gebedsgroep in Lichtenvoorde bestaat 35 jaar, dat is een hele prestatie. Ze zijn begonnen in een tijd die gekenmerkt werd door polarisatie in de Kerk. Mensen die bij elkaar wilden komen om samen de rozenkrans te bidden werden toen met argusogen bekeken. Als ze daarbij ook in het bijzonder baden voor roepingen tot het priesterschap waren ze wel heel verdacht. De leden van deze gebedsgroep zijn trouw gebleven aan het gebed en aan elkaar. Daarom mogen we nu met dankbaarheid het 35-jarig jubileum vieren. Tien jaar geleden – toen ik zelf nog pastoor was in Lichtenvoorde – hebben we het zilveren jubileum gevierd. Ik herinner me dat nog heel goed.”

De leden van de gebedsgroep zijn trouwe bezoekers aan de ontmoetingsdagen van het Ariënsinstituut en zijn bijna altijd van de partij bij wijdingen, aldus Kuipers. “Daarmee laten ze hun betrokkenheid zien bij de priesteropleiding van het Aartsbisdom Utrecht. Daar zijn we heel blij mee en dankbaar voor. Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om de Gebedsgroep Lichtenvoorde te feliciteren en te danken voor hun aanhoudend gebed en ik bid dat ze zich nog lang mogen kunnen inzetten voor de Kerk en haar (toekomstige) priesters.”