Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor Jozef Trần Đức Hưng overleden

Emeritus pastoor Jozef Trần Đức Hưng overleden

Te Hilversum is op 26 november in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Jozef Trần Đức Hưng, priester van het bisdom Haarlem-Amsterdam. Hij was lange tijd werkzaam voor de Vietnamese parochie in het Aartsbisdom Utrecht. “Jozef Trần Đức Hưng werd op 5 maart 1956 geboren in Vietnam. Als seminarist ontvluchtte hij het communistische regime aldaar. Hij was één van de destijds vele Vietnamese bootvluchtelingen,” schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden.

Hij volgde in de jaren 1984-1990 de priesteropleiding van de Sint Jozef Congregatie van Mill Hill in Londen en werd op 16 mei 1992 priester gewijd voor het bisdom Haarlem. Vervolgens was hij pastoraal werkzaam in de St. Jozefparochie te Bussum in het bisdom Haarlem. “Met ingang van 1 januari 2002 werd hij benoemd als halftime pastor voor de Vietnamese parochie van de Heilige Moeder Maria te Deventer. Met ingang van 1 januari 2011 werd hij benoemd tot pastoor van de nieuw opgerichte parochie Heilige Maria, Koningin van de Vietnamese Martelaren, gevestigd in het Aartsbisdom Utrecht. Met ingang van 15 november 2017 werd hem eervol ontslag verleend. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken,” aldus kardinaal Eijk. “Ons medeleven gaat uit naar zijn familie. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

De Eucharistieviering ten uitvaart zal worden gevierd op zaterdag 4 december 2021 om 11.00 uur in de Heilig Hart van Jezus kerk, Kerklaan 2, 3645 EV Vinkeveen. Zie voor nadere bijzonderheden hieromtrent de rouwcirculaire.