Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor G.A. Simons overleden

Emeritus pastoor G.A. Simons overleden

Te Neede is op 15 februari overleden de zeereerwaarde heer Georgius Arnoldus Simons, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Wehl op 10 april 1934. Na zijn priesterwijding op 23 juli 1961 was hij achtereenvolgens kapelaan te Winterswijk, Huissen (H.H. Martelaren van Gorcum), Duistervoorde en ‘s-Heerenberg (H. Pancratius). Op 20 november 1976 volgde zijn benoeming tot pastor en deservitor van de H. Pancratiusparochie te ‘s-Heerenberg en op 17 oktober 1986 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming te Borculo. Op 1 november 2000 ging hij met emeritaat.

“Omdat George eerst bij de Orde der Karmelieten had onderzocht of hij wellicht een roeping had tot het religieuze leven, begon hij wat later dan gebruikelijk aan zijn seminarieopleiding en werd hij als priester van het Aartsbisdom Utrecht ‘wereldheer’. Hij was een aimabele man met een zachtmoedig karakter die zijn pastorale werk in de parochie met veel toewijding verrichtte, gedragen door het dagelijks gebed. Hij besteedde veel aandacht aan de viering van een goed verzorgde liturgie; daarin vond hij zijn bevestiging en kracht als priester,” aldus kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verstuurd.

De avondwake vindt plaats op maandag 20 februari om 19.00 uur in de O.L.V. Tenhemelopnemingkerk, Steenstraat 28 te Borculo. De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op dinsdag 21 februari om 10.30 uur in voornoemde kerk. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het Rooms-Katholieke kerkhof te Borculo.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.