Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor A.M.J. Hulleman overleden

Emeritus pastoor A.M.J. Hulleman overleden

Te Vaassen is op 1 april in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Antonius Martinus Johannes Hulleman, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Apeldoorn op 6 juni 1934. Na zijn priesterwijding op 19 juli 1964 was hij achtereenvolgens assistent te Haarle en Gendt. Met ingang van 13 september 1980 volgde zijn benoeming tot pastor in het samenwerkingsverband van de drie parochies te Haaksbergen (H. Pancratius, HH. Bonifatius en Gezellen en Onze Lieve Vrouw van Lourdes).

Op 1 maart 1984 werd Hulleman tevens benoemd tot deservitor van de HH. Bonifatius en Gezellenparochie te Haaksbergen. Per 1 oktober 1994 werd hij benoemd tot pastoor van de St. Martinusparochie te Wehl en de parochie Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand te Nieuw Wehl binnen het samenwerkingsverband van de parochies te Wehl, Nieuw Wehl, Kilder en Beek. Met ingang van 1 januari 1999 ging hij met emeritaat.
“Anton groeide als oudste op in een groot gezin waarmee hij altijd nauw verbonden is gebleven,” schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. “Na de lagere school koos hij voor het ambacht van timmerman en kreeg hij werk bij de gemeente Apeldoorn. Na enkele jaren groeide zijn verlangen om priester te worden. Daarom ging hij eerst naar de Latijnse School in Gemert en sloot zich daarna (in 1958) aan bij de seminaristen van het Philosophicum Dijnselburg en daarna bij die van het Grootseminarie Rijsenburg.”
“Hij was geliefd bij zijn parochianen en een toegewijde goede herder, vooral voor zieken en kwetsbaren. Hij kwam graag op scholen bij de kinderen: voor lessen en voorbereidingen voor de Eerste Heilige Communie. Hij was een oprechte, vriendelijke, goedlachse en eenvoudige pastor; concreet, met beide benen op de grond. Hij stond voor Jezus en zijn Evangelie. Na zijn emeritaat keerde hij terug naar Gendt. Hij bleef in de ruime omgeving pastorale assistentie verlenen,” aldus kardinaal Eijk.

De Eucharistieviering ten uitvaart zal plaatsvinden op donderdag 7 april om 11.00 uur in de H. Martinuskerk, Deventerweg 89 te Vaassen. Voorafgaand is er van 10.15 tot 10.45 uur gelegenheid om afscheid van hem te nemen en de familie te condoleren. Aansluitend zal de teraardebestelling plaatsvinden op de R.-K. Begraafplaats aan de Kerkweg 4 te Klarenbeek.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht