Aartsbisdom > Nieuws > Diocesane Kostersdag op 7 december in Utrecht

Diocesane Kostersdag op 7 december in Utrecht

In de Sint Catharinakathedraal en het Bonifatiushuis te Utrecht wordt op 7 december de diocesane Kostersdag gehouden. De dag begint met een plechtige Eucharistieviering in de kathedraal (Lange Nieuwstraat 36) om 10.30 uur. Thema van de dag is: ‘Het Jaar van de Eucharistie – Bijzondere aandacht voor de taken van de koster’. Mgr. Woorts zal over dit onderwerp een lezing houden.

Programma Kostersdag 2019:
10.30 uur: Eucharistieviering in kathedraal met kardinaal Eijk als hoofdcelebrant
11.45 uur: Verzamelen in het Bonifatiushuis (Nieuwe Gracht 61) voor de lunch
13.00 uur: Lezing mgr. Woorts in de kathedraal over het Jaar van de Eucharistie, waarin hij ook op de taken van de koster zal ingaan.
13.45 uur: Stadswandeling in groepen door Utrecht naar plekken die van belang zijn voor de R.-K. Kerk in het algemeen en het aartsbisdom in het bijzonder. Na afloop staat er een drankje klaar in het Bonifatiushuis.
15.00 uur: Sluiting

Aanmelden: om organisatorische redenen s.v.p. vóór 25 november en graag per parochie (dus niet alle locaties afzonderlijk) bij Jos Westendorp, secretaris van de Diocesane Werkgroep voor Kosters, e-mail: joswestendorp@home.nl

Foto: Kostersdag 2018