Aartsbisdom > Agenda > Huwelijk en gezin > Diocesane Gezinsdag ‘Symfonie van gebed’

Diocesane Gezinsdag ‘Symfonie van gebed’

In 2025 viert de Rooms-Katholieke Kerk een jubeljaar. Het thema van dat jaar is ‘Pelgrims van hoop’. Voorafgaand aan dat jaar heeft het Vaticaan 2024 uitgeroepen tot jaar van het gebed. In het kader van dat voorbereidingsjaar wordt er op zaterdag 13 juli een Diocesane Gezinsdag georganiseerd met als thema ‘Symfonie van gebed’.

Gezinnen worden uitgenodigd om samen op weg te gaan om verschillende vormen en manieren van gebed te ontdekken en er zelf, als gezin, mee aan de slag te gaan. Het programma bestaat onder andere uit een gezamenlijke opening, een ontdekkingstocht en praktische workshops rondom het thema. Er zal een georganiseerde lunch zijn en een afsluiting in de kerk met aanbidding van het Allerheiligst Sacrament, waar ook de mogelijkheid is om een speciale gezinszegen te ontvangen. De dag vindt plaats in en rondom de H. Nicolaaskerk te Baarn (Kerkstraat 17).

Meer informatie volgt binnenkort via deze website en de digitale Nieuwsbrief van het Aartsbisdom Utrecht.