Aartsbisdom > Nieuws > Diaken A.J. Oostveen overleden

Diaken A.J. Oostveen overleden

Te Baarn is op 8 november 2019 in de Heer overleden de eerwaarde heer Albertus Johannes Oostveen, diaken van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Zeist op 11 november 1935. Na zijn wijding tot permanent diaken op 9 februari 1992 was hij als diaken werkzaam in de St. Paulusparochie te Hoevelaken. Op 29 juni 2000 ging hij met emeritaat.

“Op 56-jarige leeftijd ontving Bertus Oostveen, van beroep rijschoolhouder, de diakenwijding. Zijn kracht lag in het persoonlijk pastoraat, het huisbezoek en de begeleiding van werkgroepen in de St. Paulusparochie te Hoevelaken,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het aartsbisdom heeft verstuurd. Diaken Oostveen “was integer, had mensenkennis en was geduldig en trouw in zijn pastorale contacten met parochianen. Daarbij was hij een man van groot geloof en met een filosofische inslag, vaardig in woord en geschrift,” aldus de kardinaal.

“Bertus’ echtgenote Bep was zeer betrokken op zijn leven en werken als permanent diaken, hetgeen bijvoorbeeld tot uitdrukking kwam in haar trouwe deelname aan een gespreksgroep over christelijke spiritualiteit voor echtgenotes van permanente diakens. Het overlijden van zijn liefhebbende vrouw was voor Bertus een zware slag. Na een veelbewogen leven en een lange periode van afnemende gezondheid heeft hij zijn leven gelegd in de handen van de Heer. Wij zijn dankbaar voor zijn lange en vruchtbare leven in dienstbaarheid. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Wij wensen zijn familie en dierbaren veel sterkte toe. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

De crematieplechtigheid vindt plaats op vrijdag 15 november om 11.00 uur in de aula van crematorium Amersfoort, Dodeweg 31 te Leusden. Na de crematie is er gelegenheid tot ontmoeting in de ontvangkamer van het crematorium.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht