Aartsbisdom > Nieuws > DiaconAction 2010: Dubbele winst

DiaconAction 2010: Dubbele winst

Van 19 tot en met 21 november komen jongeren uit heel Nederland in actie om iets te betekenen voor mensen in hun omgeving. Schrobben, tuinieren, spelletjes spelen en zingen, het gebeurt allemaal tijdens het jaarlijkse ‘DiaconAction’-weekend. DiaconAction is een sociaal-diaconaal project van Jong Katholiek. om jongeren te stimuleren hun katholieke geloof handen en voeten te geven.

Door middel van verschillende activiteiten zetten jongeren zich belangeloos in voor anderen. De deelnemers maken op deze manier kennis met de inhoudelijke kant van het kerkelijke begrip ‘diaconie’. De jongeren bedenken en organiseren zelf een actie, dat kan van alles zijn. Denk aan: tuinieren, het opknappen van een ontmoetingsplek, het organiseren van een muzikale middag, koffie schenken of een spelletjesmiddag in het bejaardenhuis.

DiaconAction staat open voor deelname van alle jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 30 jaar, ongeacht de religieuze achtergrond. DiaconAction is een initiatief van Jong Katholiek, de jongerenafdeling van het Secretariaat van de Rooms-Katholieke Kerk.

Dit weekend is ook de jongerencollecte, waarvan de helft van de opbrengst voor het landelijke jongerenwerk is bestemd en de andere helft naar projecten in de bisdommen gaat.

Meer informatie: www.jongkatholiek.nl/diaconaction

Tags: ,