Aartsbisdom > Nieuws > Dagelijkse TV-Mis deze week vanuit Almelo

Dagelijkse TV-Mis deze week vanuit Almelo

De doordeweekse online ‘TV-Mis’ komt deze week vanuit de Sint Georgiusbasiliek in Almelo. Iedere werkdag kan de viering live worden gevolgd via YouTube. Op de website van KRO-NCRV wordt dagelijks vlak voor 9.00 uur de link geplaatst waarmee kijkers kunnen inschakelen. Celebrant is mgr. A. Woolderink, pastoor van de Almelose St. Jorisparochie.

Via de Facebookpagina van KRO-NCRV kan worden gereageerd op deze livestreams. Vanwege de coronacrisis begon KRO-NCRV half maart met het dagelijks online uitzenden van de Eucharistieviering in de St. Vituskerk te Hilversum. Eind april wijzigde dit: vanaf toen trokken de livestreams het land in. Met andere woorden: de uitzendingen komen sindsdien bij toerbeurt uit één van de bisdommen, steeds om 9.00 uur.
De omroep koos er namelijk voor om te gaan streamen vanuit diverse plaatsen in Nederland waar parochies zelf al dagelijks streamen. Hierbij wordt dus gebruik gemaakt van de door de betreffende parochies zelf verzorgde stream, die via KRO-NCRV zo een groter publiek kan bereiken. De eerste twee weken konden gelovigen online de H. Mis volgen vanuit de Sint Bavokathedraal te Haarlem; daarna kwamen de vieringen twee weken uit de Sint Janskathedraal in ‘s-Hertogenbosch.

Foto: KRO-NCRV

Tags: ,