Aartsbisdom > Nieuws > Bijzondere gebedsvieringen in Raalte

Bijzondere gebedsvieringen in Raalte

In het Heilig Jaar van de Barmhartigheid wordt in de Pauluskerk in Raalte (parochie Heilig Kruis) een reeks bijzondere gebedsvieringen gehouden. Elke maand is er aandacht voor één van de werken van barmhartigheid. Op 5 maart was het thema: Hongerigen te eten geven, op 2 april stond de Dorstigen laven centraal en op 7 mei was Gevangenen bezoeken het thema. In verband met Bevrijdingsdag was ervoor gekozen om dit zesde werk van barmhartigheid dan alvast aan bod te laten komen. Op 4 juni draait de viering om het werk van de Naakten kleden.

Na de vakantieperiode wordt de reeks vieringen op 3 september hervat met de Zieken verzorgen. Op 8 oktober staat het herbergen van de Vreemdelingen centraal en op 5 november komt het laatste werk van barmhartigheid aan bod: de Doden begraven.

Tijdens elke viering brandt de Barmhartigheidskaars en op een speciale standaard wordt steeds een nieuwe gekleurde kaars aangestoken. Aan het eind van de cyclus is er dan een mooie regenboog ontstaan van deze gekleurde brandende kaarsen, aldus de parochie.

De gebedsvieringen zijn steeds op zaterdagavond om 19.00 uur in de Pauluskerk (Westdorplaan 122 Raalte).

Tags: