Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisschop Eijk ontvangt Stadsprins Martijn in audiëntie

Aartsbisschop Eijk ontvangt Stadsprins Martijn in audiëntie

Stadsprins Martijn de 34ste heeft dinsdag 17 februari een bezoek gebracht aan aartsbisschop Eijk van Utrecht. Zijn gevolg bestond uit onder anderen adjudant Harry en hofdame Paula. De aartsbisschop en zijn vicaris-generaal, mgr. Hoogenboom, kregen bij deze gelegenheid de medaille van de stadsprins aangeboden.

Sinds enige jaren wordt de Stadsprins van Leemput, zoals Utrecht heet in carnavalstijd, samen met enkele leden van zijn gevolg in audiëntie ontvangen op de Maliebaan. Dit vindt meestal plaats in de week vóór het ’grote carnavalsweekend’ (aankomend weekeinde).

De Carnavals Federatie Utrecht organiseert op zondag 22 februari om 10.00 uur een carnavalsmis in de Utrechtse Josephkerk (Draaiweg). Aan deze 32ste Carnavals Kerkdienst werkt naast het parochiekoor ook Boerenkapel ’De Blaaskinkels’ mee.

carnaval2-klein