Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisdom: vacature voor adviseur fondsenwerving

Aartsbisdom: vacature voor adviseur fondsenwerving

Het Aartsbisdom Utrecht zoekt een adviseur fondsenwerving (1,0 fte). De opbrengsten uit de verschillende geldbronnen van parochies vertonen een dalende tendens. Tegelijkertijd blijkt het mogelijk om met gerichte acties de inkomsten op peil te houden of te vergroten. Gezien het belang en de veelheid aan taken op parochieniveau is besloten hiervoor een parochie-overkoepelende functionaris aan te stellen die de parochiebesturen hierbij gaat ondersteunen.

Aanstelling geschiedt in eerste instantie voor bepaalde tijd, in beginsel voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren is daarna een verlenging mogelijk.

Tot de taken behoren onder meer het (bestuurlijk) vorm en inhoud geven aan alle relevante activiteiten die te maken hebben met fondsenwerving en het inventariseren van alle relevante bronnen en activiteiten ten behoeve van fondsenwerving. Ook het actief uitvoeren en/of begeleiden van de Actie Kerkbalans (mede aan de hand van een opgesteld stappenplan) en het samen met parochiebestuursleden (verder) zorgen voor een optimale basisadministratie ten behoeve van de werving vallen binnen het takenpakket. Bovendien zal de adviseur fondsenwerving samen met het parochiebestuur binnen de parochie op structurele basis door het jaar aandacht vragen voor de fondsenwerving en daartoe activiteiten ontwikkelen en implementeren. Het onderhouden van contacten binnen en buiten het aartsbisdom en het bijwonen/organiseren van bijeenkomsten in het kader van fondsenwerving behoren eveneens tot de taken.

Klik hier voor meer informatie over deze vacature.