Aartsbisdom > Nieuws > 7 november: TV-Mis en Geloofsgesprek met kardinaal Eijk

7 november: TV-Mis en Geloofsgesprek met kardinaal Eijk

De rechtstreekse Eucharistieviering op tv komt zondag 7 november vanuit de St. Lambertusbasiliek te Hengelo (10.00 uur, NPO 2). Celebrant is kardinaal Eijk. Met hem heeft Leo Fijen op dit Hoogfeest van de H. Willibrord ook het voorafgaande Geloofsgesprek (09.45 uur). Want juist de geloofsverkondiger en missionaris Willibrord hoort volgens de kardinaal bij deze tijd waarin mensen individueel hun keuze voor het geloof moeten maken en zich daarin gesteund mogen weten door de moed van Willibrord die er vaak ook alleen voor stond.

Op 7 november start tevens de Nationale Roepingenweek. Van zondag 7 tot en met zaterdag 13 november zijn er in elk bisdom en bij verschillende religieuze gemeenschappen activiteiten of vieringen waarin de roeping tot het priesterschap, het diaconaat en het religieuze leven centraal staat. In het Aartsbisdom Utrecht start de gebedsestafette op zondag 7 november in alle parochies. Tijdens de weekdagen wordt in telkens een andere parochie stilgestaan bij en gebeden om roepingen. Deze speciale vieringen worden via livestream uitgezonden. Daarnaast is er een Nieuwsbrief over roepingen uitgebracht (met daarin ook een bijdrage van kardinaal Eijk), evenals een gebedsprentje en veel ander materiaal om ‘werk’ te maken van roepingen in de parochies. Klik hier voor het overzicht van de vieringen en de materialen.

Online (terug)kijken:

Geloofsgesprek, 09.45 uur op NPO 2