Aartsbisdom > Agenda > Ontmoetingsdag Gebedskring om Roepingen

Ontmoetingsdag Gebedskring om Roepingen

Vanwege de coronaviruspandemie kon de jaarlijkse ontmoetingsdag voor leden van de Diocesane Gebedskring om Roepingen helaas lange tijd niet plaatsvinden. “Nu het erop lijkt dat het ergste achter ons ligt, willen we u hierbij uitnodigen voor een bijeenkomst aan het begin van het nieuwe jaar en wel op zaterdag 14 januari 2023,” zo meldt rector Kuipers van het Ariënsinstituut (het opleidingscentrum van het Aartsbisdom Utrecht) en voorzitter van de Diocesane Roepingenraad.

De dag begint om 11.00 uur met een Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal te Utrecht (Lange Nieuwstraat 36) met als hoofdcelebrant kardinaal Eijk. Aansluitend is er een samenkomst op het Ariënsinstituut (Keistraat 9, op ca. 10 minuten loopafstand van de kathedraal). Daar zullen koffie en een broodje klaarstaan.

’s Middags vindt de première plaats van een film waarin drie priesters van het Aartsbisdom Utrecht aan het woord komen over hun roeping, de priesteropleiding en wat het betekent om in deze tijd parochiepriester te zijn. Ze worden gevolgd tijdens hun werk en daarbuiten en vertellen over hun leven. Hoe belangrijk is het gebed? Welke steun hebben ze aan hun collega’s? En wat zeggen ze tegen iemand die nu een priesterroeping heeft?

Aanmelden voor deze ontmoetingsdag (verplicht i.v.m. de catering) kan tot uiterlijk woensdag 11 januari bij rector Kuipers: rector@ariensinstituut.nl.