Aartsbisdom > Agenda > Ontmoetings- en inspiratiedag

Ontmoetings- en inspiratiedag

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert op 18 januari 2023 een ontmoetings- en inspiratiedag voor alle priesters die werken met een benoeming en zending van de aartsbisschop van Utrecht. De bijeenkomst vindt plaats op het Ariënsinstituut te Utrecht (Keistraat 9).

Onderwerp van deze dag is het bespreken en delen van – en het bieden van perspectief aan hen die werkzaam zijn in parochiepastoraat en -bestuur tijdens en na de voltooiing van het proces van kerksluiting. Dit alles gericht op vitalisering van de parochies. Daarbij zal ook de vraag aan de orde komen of en zo ja op welke wijze (elementen van) het gedachtengoed van James Mallon daarin een rol kunnen spelen.

De dag begint om 10.30 uur met een Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal met mogelijkheid tot concelebratie (hoofdcelebrant is kardinaal Eijk). Daarna verzorgt kardinaal Eijk een perspectiefschets in het kader van het onderwerp van deze dag. Na de lunch volgt een gesprek naar aanleiding van de inleiding van kardinaal Eijk. Na het avondgebed wordt de ontmoetings- en inspiratiedag afgesloten met een drankje.