Aartsbisdom > Agenda > Diocesane Kostersdag 2022

Diocesane Kostersdag 2022

In en bij de Onze Lieve Vrouwekerk te Apeldoorn wordt op woensdag 14 december de Diocesane Kostersdag gehouden. Het thema van deze dag is: Vieren – Ontmoeten – Waarderen en informeren. Het programma begint om 11.00 uur en eindigt rond 15.00 uur.

Programma (tijden bij benadering)

• 10.30 uur Inloop en mogelijkheid voor een kop koffie
  • 11.00 uur Eucharistieviering met mgr. Woorts als hoofdcelebrant
  • 12.00 uur Bekijken van de kerk, de sacristie en het museum
  • 12.30 uur Lunch in het Franciscus parochiehuis (voormalige pastorie) naast de kerk
  • 13.30 uur Start middagprogramma in de kerk:
    – Woordje van dhr. Ernst Voogd over de gastvrije parochiekerk
    – Woordje door dhr. Lokate over het belang van het hebben van kosters die ook thuis zijn in de liturgie
    – Woordje door vicaris Pauw over ‘Dankbaarheid’
    – Informeren aanwezigen over activiteiten in het Aartsbisdom
    – Vragen stellen
  • 14.30 uur Informeel samenzijn in het Franciscus parochiehuis
  • 15.00 uur Sluiting

De Eucharistieviering is uiteraard ook toegankelijk voor alle andere belangstellenden, parochianen en/of familieleden.

Kosters die deze dag willen bijwonen, kunnen zich t/m 15 november aanmelden bij secretaris Jos Westendorp van de Diocesane werkgroep voor kosters binnen het Aartsbisdom Utrecht. S.v.p. de opgave per parochie doen (dus niet alle locaties afzonderlijk).