Aartsbisdom > Agenda > Uitreiking Ariëns Prijs voor Diaconie 2019

Uitreiking Ariëns Prijs voor Diaconie 2019

De Ariëns Prijs voor Diaconie wordt op zaterdag 12 oktober 2019 voor de zesde keer uitgereikt. Deze diaconale prijs werd in 2003 in het leven geroepen door het Aartsbisdom Utrecht samen met het Ariëns-Comité en de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling (DKCI). De prijs draagt de naam van Alphons Ariëns: deze priester van het aartsbisdom toonde in de vorige eeuw een grote betrokkenheid bij de in armoede verkerende arbeidersgezinnen in Twente.

De bedoeling van de Ariëns Prijs is om de inzet in caritas en diaconie te bemoedigen, te waarderen en hierdoor te stimuleren. Voor de winnaars is er een geldbedrag en een kunstwerk. Daarnaast krijgt ieder genomineerd initiatief een aandenken. Net als in de vorige edities zal een publicatie gemaakt worden met daarin een portret van alle genomineerde activiteiten en projecten. Evenals in 2016 is er ook een publieksprijs. Nieuw bij deze editie is een ideeënprijs. Hiervoor kunnen ideeën, plannen of ontwerpen van diaconale initiatieven worden ingediend die daadwerkelijk vernieuwend zijn.

Kijk voor meer informatie op de website van de DKCI