Aartsbisdom > Agenda > Kostersdag 2018

Kostersdag 2018

Voor alle kosters die werkzaam zijn in het Aartsbisdom Utrecht wordt op zaterdag 3 februari 2018 een kostersdag georganiseerd. “Eerdere kostersdagen werden altijd goed bezocht: de dag is een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en kennis op te doen,” aldus Jos Westendorp, secretaris van de diocesane kosterswerkgroep. Eerdere edities van de kostersdag vonden per vicariaat plaats; ditmaal wordt er een gezamenlijke dag gehouden in Utrecht.

De kostersdag begint om 10.30 uur met een Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36 Utrecht). Deze viering is voor iedereen toegankelijk. Na de lunch worden de kosters in groepen verdeeld, waarna de vicarissen het thema van de dag zullen toelichten. Aansluitend volgt een stadswandeling door Utrecht naar plekken die van belang zijn voor de R.-K. Kerk in het algemeen en het Aartsbisdom Utrecht in het bijzonder. De kostersdag wordt rond 15.00 uur afgesloten met een drankje. Westendorp: “We hebben het programma zo samengesteld dat de kosters ‘s avonds de zogenaamde vooravondviering in hun eigen geloofsgemeenschap kunnen verzorgen.”

Alle kosters in de geloofsgemeenschappen van het Aartsbisdom Utrecht en in de zorgcentra binnen de parochies zijn uitgenodigd voor deze bijeenkomst.

Aanmelden: vóór 20 januari 2018, graag per parochie (dus niet alle locaties afzonderlijk), bij de contactpersoon van het eigen vicariaat, liefst per e-mail. De kosten (o.a. voor de lunch) bedragen € 10 per persoon (de werkgroep stuurt een factuur naar de penningmeesters van de deelnemende parochies).

• Contactpersoon vicariaat Arnhem: mevr. Carin Fransen, tel.: 06 13981269, e-mail: hjfransen@planet.nl.
  • Contactpersoon vicariaat Deventer: dhr. A. Vreeswijk, tel.: 0546 621563 / 06 50251252, e-mail: ahvreeswijk@caiway.nl.
  • Contactpersoon vicariaat Utrecht: dhr. L. Nieuwenhuis, tel.: 035 5415303 / 06 25586525, e-mail: verzorgersNB@marthamaria.nl.