Aartsbisdom > Agenda > Inspiratiebijeenkomst in kader Dag van het Jodendom

Inspiratiebijeenkomst in kader Dag van het Jodendom

De Diocesane Werkgroep Kerk en Jodendom van het Aartsbisdom Utrecht organiseert op zondagmiddag 3 april een inspiratiebijeenkomst in de H. Apostel Pauluskerk te Utrecht. Deze bijeenkomst in het kader van de Dag van het Jodendom (17 januari) zou eerst plaatsvinden op zondag 23 januari, maar moest toen vanwege de coronamaatregelen worden uitgesteld.

Op het programma staan twee lezingen: dr. Leo Mock, docent Jodendom aan de Universiteit van Tilburg (TST), spreekt over ‘Rabbijnse teksten over leraarschap en leiderschap’. Prof. dr. Bart Koet, emeritus-hoogleraar Nieuwe Testament en Oudchristelijke literatuur aan de Universiteit van Tilburg (TST), verzorgt een lezing over ‘Jezus als leraar in de context van de Joodse pedagogie van zijn tijd’.
De bijeenkomst wordt geleid door dr. Tineke de Lange, beleidsmedewerker Kerk en Jodendom in Nederland. Ook medechristenen van andere kerken en kerkelijke gemeenschappen zijn van harte welkom bij deze inspiratiebijeenkomst.

• Plaats: H. Apostel Pauluskerk, Willem de Zwijgerplantsoen 19 te Utrecht
  • Aanvang: 15.00 uur (verwachte eindtijd 17.00 uur)
  • Deelname is gratis, van tevoren aanmelden bij de receptie van het Aartsbisdom Utrecht is verplicht:
    – Per e-mail: receptie@aartsbisdom.nl
    – Telefonisch: ma-di en do-vr tussen 13.00-16.30 uur op 030 2361570

Degenen die zich hadden opgegeven voor de bijeenkomst op 23 januari hebben persoonlijk bericht ontvangen over de nieuwe datum.